6 Aralık 2009 Pazar

LİDERLİK DEMEYİN --- GALATASARAY 1-1 BELEDİYE


Maalesef 3 haftadır kazanması halinde lider olacağı maçları kazanamayan bir Galatasaray var. Bu bir konsantrasyon sorunu olduğunu gösteriyor. Geçen sezon 2.yarının ikinci yarısından itibaren zirveyi sıkıştıran Beşitaş'ın zirveyi 30.haftalara kadar kazanamaması tarzında garip bir durum. Kendi sahasında özellikle Anadolu takımları karşısında skor 1-0 iken geri çekilen bir Galatasaray'ı ben kabul etmiyorum. Frank Rijkaard'ın da kabul etmemesi lazımken, hocamız maçtan sonra "Maçı hak ettik ama şanssızdık" tarzında konuştu. Son 15 dakikada Lig TV topla oynama oranlarını gösterdiğinde ben utandım. Zira, %80-%20 Belediyespor öndeydi. Her ne kadar maçın son 20 dakikasına kadar Galatasaray oldukça basarak, isteyerek, ısrar ederek oynasa da gol yollarında laubali davrandı desek yanlış olmaz. Nitekim 2.golü bulamamanın cezasını da ağır ödedi. Kader Keita'nın da bir şekilde artık daha etkili olması lazım. Son zamanda hiçbir şey yapmadığı gibi, idmanlardaki performansı da yeterli değil ki yedek kalıyor. Sezon başında gönderileceği iddiaları ayyuka çıkan Shabani Nonda birbiri ardına attığı gollerle bu iddiaların rafa kalkmasını sağlamıştı. Asıl görevi Baros sakatlandıktan sonra başlayan Nonda, bu süreçte ne yazık ki sınıfta kaldı. Bunun yanında her zaman söylediğim şey olan, Nonda'nın sürekli geri gelerek pas yapmaya çalışması, zaten tek forvet oynayan Galatasaray'ı ileride gol ayaksız bırakıyor. Elano orta sahada bugün istekliydi, gol pozisyolarına girdi, biraz şanslı olsa hat-trick yapacak kadar şans da buldu ama olmayınca olmuyor. Elano'nun ısınması için 2.yarıya kadar vakti var, eğer 2.yarıda da ağırlığını koyamazsa, Brezilyalı'nın işi zorlaşacak. Galatasaray'ın 2.yarıya güçlü girebilmesi için kalan Antalyaspor ve Gençlerbirliği maçlarını ne yapıp edip kazanması lazım.

Maçtan sonra gerek oyuncular gerekse taraftarlar maçın hakemi Hüseyin Göçek'e büyük tepki gösterdi. Ben bugüne kadar büyük-küçük sayısız maç izledim. Dünya çapında hakemlerden tutalım bizim kendi hakemlerimizin, hatta birçok alt lig hakemimizin hatalarına şahit oldum. Bunlara son Dünya Kupası'nda Hırvat Simunic'i 3 sarı kartla oyundan atan İngiliz Graham Poll ve bizim liglerimizin en fahiş hatalarını yapan Ali Aydın da dahil. Ancak 2 metre uzaklıkta olduğu bir pozisyonda yanlış karar veren hakeme henüz rastlamamıştım. Yanlış faul düdükleri, yanlış sarı kartlar bunların hepsi olabilir. Ama hakemseniz ve bir Süper Lig'de düdük çalıyorsanız 2 metreden hata yapma lüksünüz yok.

Her şeye rağmen Galatasaray bugün çok fazla eksiği bulunan Belediyespor'u yenerek liderliği ele geçirebilmeliydi. Daha 19 hafta var ve çok şeylerin olacağı kesin ancak bu puanların son haftalarda aranma ihtimali de hiçbir zaman unutulmamalı. Son olarak ligimizin yeni lideri Kayserispor'u tebrik ediyorum.

Hiç yorum yok: