20 Mayıs 2010 Perşembe

YENİ MİLLİ TAKIM(?)


Guus Hiddink'in Milli Takım'ın başına geçmesinden sonra meraklı bir bekleyiş aldı herkesi haliyle. Dünyanın belki de milli takımlar bazında gelmiş geçmiş en başarılı hocasıyla anlaşılınca seçilecek oyunculardan takım mantalitesine kadar her şeyde ufak da olsa bir takım değişiklikler beklenmiyor değildi. Hiddink henüz takımın başında sahaya çıkmamış da olsa, ki Amerka'da da takımın başında sahada olacak mı bilemiyorum, geçmişteki Türkiye serüveni dolayısıyla yakın olduğu yardımcısı Oğuz Çetin aracılığıyla gerek tek maçımız Honduras karşılaşmasında saha içinde, gerekse yine Oğuz aracılığıyla saha dışında yeni oyuncularıyla iletişim kurmaya çalıştı. Hiddink'in gittiği her ülkeye başarı götürdüğü aşikar. Önemli olan bizim sıkıntımızı tespit edip edemediği. İstkrar hususunda yaşadığımız sıkıntıyı görüp teşhisi koyabildiyse en başa güreşeceğiz demektir, adım gibi eminim buna. Zira bir turnuvaya katılamayıp, ertesi turnuvada şova yönelen sonrasında yine karavana çeken bir ülkenin zihniyetinde sıkıntı vardır ve en kısa şekliyle bu sıkıntının adı istikrardır. Ben Hiddink'in dünyada bu sıkıntımızı giderebilecek 3-5 isimden biri olduğunu düşünüyorum ve biraz da esprili bir şekilde diyorum ki Hiddink de olmazsa Capello'yu deneriz o da olmadı zaten kimseyle olmaz bu iş demektir.

Hiddink'in Fatih Terim'in uzun zamandır kadroya çağırmadığı İbrahim Toraman ve Mehmet Topuz'a af çıkarmasını güzel buldum. Zira teknik kadroda kendilerinden sonra en yetkili isimleri aynı bu 2 hocanın; Oğuz Çetin. Demek ki Hiddink hiç bir isme ön yargılı yaklaşmayacak diyecektim ki Fatih Tekke ve Gökdeniz'in kadroda olmadığını gördüm. Bu 2 oyuncuyu Hiddink'den iyi kimse bilemez şu anda. Zira Guus Hiddink Rus Milli Takımı'nın başındaydı, fFtih ile Gökdeniz de Rusya'da şov yaptı geçen sezon. Bu işinde kokusu çıkar yakında, biraz beklemek lazım.

Bir de genç gurbetçiler konusu var. Fatih Terim'in bu konuda sıkıntılı bir adam olduğu söylenip duruldu ama Hiddink'ten de en azından şu aşamada bir açılım göremedik. En azından 1 ay evvel Oğuz Hoca'nın seyrettiği Freiburg'lu Ömer Toprak'ın kadroya çağrılmasını bekliyordum. Modern bir defans oyuncusu Ömer, mücadeleci ve Milli Takımımıza oldukça yakışacak bir oyuncu. Ümit Milli takımımızda genelde yer alan Hamburg'lu Tunay Torun sakatlanmasa kadroda yer alacaktı. Yine bu sezon Nürnberg ile büyük çıkış yakalayan İlkay Gündoğan ve Hiddink'in kendi ülkesinden(Hollanda) geri alıp alamayacağını merak ettiğim Oğuzhan Özyakup benim takip listemde üst sıralarda.

Amerika kampı resmi olarak olmasa da yeni hoca ve yeni oyuncuların kimyasının uyuşması açısından büyük önem taşıyor. 2016 Avrupa Futbol şampiyonası'nı düzenlemek için aday olduğumuz bu dönemde ondan evvel ki 2 turnuvaya kesinlikle katılarak istikrar sorunumuzu çözmeliyiz. Bu konudaki en somut adımı konunun en somut adamını getirerek attık. Eğer bu kimya tutar, 2016 da Türkiye'de düzenlenirse evimizde bir şampiyonluk umudu dahi taşıyabiliriz. Şimdilik bu kadar...

Hiç yorum yok: