24 Haziran 2010 Perşembe

GANA & İNGİLTERE


İlk büyük sürprizi Sırbistan'ın elenmesiyle yaşadık Güney Afrika'da. Çok ciddi bir kadroya sahipti Sırplar, Vidic, Stankovic, Krasic, Kolarov, Ivanovic gibi yıldızlar Subotic, Kacar, Jovanoic gibi yıldız olmaya yakın futbolcularla bir araya gelmiş, çok iddialı bir takım oluştumuştu Sırplar. Özellikle Yugoslavya dağıldıktan sonraki dönemdeki en iddialı kadrosu dersek dahi yanılmış olmayız Sırbistan için. Turnuva öncesi sürpriz yapabilecek konumda gördüğüm bir takımın çokd a zor olmayan bu gruptan elenemsini siter istemez garipsedim. İlk maçta Gana karşısında alınan mağlubiyeti, kötü de oynasalar bir şekilde şans yardımıyla kazandıkları Almanya maçıyla telafi etmişlerdi ama o bitmiş Avustralya karşısında bir şey oynayamadan mağlup olmak, zaten elenmeyi hak ettiklerini gösterdi. Avustralya'yı yenemiyorsan bu gruptan çıkamamak doğal. İşin bir diğer boyutu, 2006'ya göre çok fazla güç ve tempo kaybeden Avustralya'nın Kewell'ın kırmızı kartı olmasa turnuvadan çıkmasının yüksek bir ihtimal olması. Kupaların kalitesi düşüyor ama bu grupta bu durum daha da fazla ortaya çıktı. Türkiye adına zaten üzülüyorum, şu Avustralya 2.tura çıksaydı kahrolurdum, o kadarını söyleyeyim. Bir diğer nokta yine Mesut Özil. Tamam, artık kaçtı gitti elimizden ama her maç yüreğimizi acıtacak bu. Zaten 10 numara eksiğini fazlasıyla yaşayan bir ülkeyiz, buna ek olarak Mesut'u sürekli vitrinde harika top oynarken görmek, hiç de hoş bir ağız tadı bırakmıyor bu.

2.turda Almanya - İngiltere ile eşleşti liderliği bırakmayarak. Ben ilk turda sıkıntılı bir şekilde üst tura çıkan Capello'lu İngiltere'nin Almanya'nın önünde olduğuna inanıyorum. Sağlam ve Gerrard ile Lampard'ın birbirini kısıtlamadığı bir orta sahayla canına okuyacaklardır Almanların. Gana - ABD eşleşmesi de oldukça zevkli olacak. 2 takım 2006 Dünya Kupası'nda da grupta karşılaşmış, Gana ABD'yi yenmişti. Benim zaten Dünya Kupaları'nda aşağıdaki videoda yer alan çocuktan ötürü Gana'ya bir sempatim var, dolayısıyla Gana'yı destekleyeceğim. Hafta içinde yaşanan Muntari sıkıntısı takımı biraz etkilemiş olabilir ama Gana'nın hocası, Domenech gibi otorite fakiri olmadığını bu sıkıntıyı başarıyla çözerek gösterdi, Muntari de takımda kaldı. Takımların tempoları, kaliteleri birbirine oldukça yakın dolayısıyla sadece Gana umarım kazanır diyebiliyorum. Bir de John Terry ne atladı topa öyle yahu, Servet Çetin misin be adam dedim ilk anda görünce...

Hiç yorum yok: