2 Eylül 2010 Perşembe

TÜRKİYE 87 - 40 ÇİN


Direk net bir giriş yapıyorum: Bu kadar ciddi seviyede gruptan çıkacak kalibrede bir takım karşısında bu kadar rahat bir karşılaşma oynadığımızı ben hatırlamıyorum. 4 oyuncumuzu hiç kullanamdığımız, Hidayet'in 10 dakika oynadığı bir maçta daha önce az dakika almış oyuncularımızı kullanarak bir sonraki tur için güven vererek, çok önemli destek veren Ankara seyircisine teşekkür ederek harika bir galibiyetle ilk turu bitirdik. Maçın teknik-taktik analizine girmek ne kadar doğru bilemiyorum zira maçın belli bir noktasından sonra bizim mahalle arasında oynadığımız basketbolla sahadakini kıyaslarsam mahalledeki elemanlara ayıp etmiş olmaktan korkuyorum. Sadece boyalı alan rotasyonumuzu oluşturan 3 oyuncumuzdan (Semih-Ömer-Oğuz) inanılmaz verim aldık. Bu 3 oyuncumuz toplamda 55 sayı, 29 ribaund, 6 blokluk bir istatistik tutturdu. Çin'in uzun rotasyonu oldukça zayıf ama grup 1.liğinin garanti olduğu bir karşılaşmada bu verimi alabilmek bence çok önemli.

Artık önemli olan İstanbul'daki eleme karşılaşmalarına konsantre olabilmek. Geçen seneki Avrupa Şampiyonası'nda da çok iyi başlamış sonra art arda mağlubiyetleri tatmıştık maalesef. Grup maçlarını namağlup tamamladığımıza göre evimizde bir şampiyonluk diyorsak turnuvayı namağlup tamamlayacağız demektir bu da en üst seviyede konsantrasyon, tutku ve istek gerektiriyor. İlk rakip Fransa. Kadro derinliği çok kötü bir takım Fransa. Bizim de kadro derinliği konusunda bazı şikayetlerimizi mevcut ama az dakika alan oyuncularımıza güvenebileceğimizi Çin maçında gördük. Fransa B.Diaw, Batum, Gelabale, Koffi gibi 4 oyuncu üzerinden yürümeye çalışan bir takım. Grupta en tutuk göründüğümüz Porto Riko maçı dahil, grup performansımızı diğer turlara taşıyabilirsek ileriye yürümememiz için hiçbir neden yok. Günün en sevindirici olaylarından biri de İspanya ile eşleşmemek için Rusya'ya maçı veren Yunanistan'ın Yeni Zelanda'nın sürpriz galibiyeti sonrası İspanya ile eşleşmesi. Belki İspanya'yı eleyecek kalibrede bir takım Yunanistan ama böyle ucuz hesapların her zaman tutmaması hak-hukuk adına güzel oldu.

2.Turdaki diğer eşleşmeler ve benim favorilerim;

Sırbistan - Hırvatistan
İspanya - Yunanistan
Slovenya - Avustralya
ABD - Angola
Rusya - Yeni Zelanda
Litvanya - Çin
Arjantin - Brezilya

Hiç yorum yok: