11 Ağustos 2009 Salı

LOS MERENGUES - LOS GALACTİCOS


Başlıktaki takma isimlere ek olarak bir de yüzyılın takımı. Kısaca Real Madrid. Her dönem yaptığı flaş transferlerle adını dünyadaki her futbolseverin kafasına adete kazıyan Real Madrid, Florentino Perez ile bir başka moda geçiyor. İlk döneminde yaptığı Figo, Zidane, Beckham, Ronaldo gibi transferle dünyanın en pahalı barajlarını kurdurtan Perez, 2.başkanlık döneminde de boş durmadı. Cristiano Ronaldo, Kaka Leite, Karim Benzema, Raul Albiol, Xabi Alonso, Alvaro Arbeloa, Alvaro Negredo, eski oyuncusu Esteban Grenero’yu alarak transfer piyasasının tartışmasız şampiyonu oldu. Zlatan Ibrahimovic’i renklerine bağlayan Barcelona bile konuşulmuyor Real’in konuşulduğu kadar. Bu transferlere harcanan 257 milyon avro gibi ir para var. Ancak merchandising gelirleriyle bu paranın çok çok daha fazlasını kazanacaklarını hesaplıyorlar. Cristiano Ronaldo’nun imza şovunda stada olan 80,000 kişi Perez’i haklı çıkaracak gibiydi. Aynı şekilde Ocak ayında City’nin 100 küsur milyona avroya almaya çalıştığını sandığı(!), daha doğrusu reklam yaptığı Kaka da 65 milyona Barnabeu’nun yolunu tuttu. Ben de bu transfer harcamalarının gerek seyirci gelirleri, gerek marka değerleri, gerekse sponsorluk anlaşmalarıyla rahat bir şekilde kâra dönüştürüleceğini düşünenlerdenim.

Ancak önemli olan olayın futbol yani saha içi boyutu. Yıllardır Şampiyonlar Ligi’nin figüran takımlarından biri Real. Bırakalım şampiyonluğu final bile göremediler. Ligde de oldukça kötüyken Nasıl Şampiyon Olunur I-II-III adlı kitapların yazarı Fabio Capello’yu getirerek şampiyon oldular ve onu 10 sene önceki gibi hemen paketlediler. Çünkü kurt İtalyan hücuma dayalı futbol oynatmıyordu. Bu sezon Villarreal mucizesinin mühendisi Pellegrini ile çıkacaklar bu meşakkatli yolculuğa. Bence Pellegrini’nin işi çok zor çünkü Barcelona gibi bir rakipten daha çok zorlanacağı bir iş var önünde; serveti şimdiden 30-40 milyon avroyu geçmiş 20’den fazla adamı idare etmek. Bunu da hallederlerse Barcelona ile rekabet boyutuna geçebiliriz. V buraya geldiğimiz zaman yapılan Kaka, Benzema, Ronaldo transferleriyle eldeki Raul, Higuain gibi oyuncuları birleştirdiğimiz zaman muazzam hücum hattı var. Kaka ve Ronaldo’nun direk oynayacağı gün gibi aşikar. Diğerlerinin de ancak biri oynayacak. Bunun gelecek vaat etmesi açısından Benzema veya yüksek nüfuzu dolayısıyla Raul olacağını düşünüyorum. Çok iyi bir futbolcu olan Higuain bu sene de formayı kaparsa büyük iş yapar.


Ama Real için asıl önemli olan yer orta saha. Öndeki futbolcuları idare edecek oyuncularla oynaması şart. O yüzden bir Sneijder bi r Robben yer bulmamalı bu takımda(ki Sneijder’in inanılmaz bir futbolcu olduğunu biliyorum). Xabi Alonso ve Lass hamal statüsünde kesinlikle oynayacaklardır. Bir de orta sahayla hücum arasında alış veriş yapabilecek bir oyuncu oynatmalılar(Keşke Gareth Barry olsaydı).Defansta da çok alternatif var ama bu kadar iyi hücumcu transferinden sonra defansı düşünen pek yok Real tarafında. En büyük yanılgı da bu. Pepe’nin 10 maçlık cezası da var. Belki oraya bir oyuncu daha alırlar.

Real, çok klas transferler yaptı, teknik adamını değiştirdi. Kısaca pusulasındaki okun artık başka yönleri göstermesini istiyor. Çok başarılı olursa asla şaşırmayacağımız bu kadronun birkaç ay içinde Pellegrini’ye el sallaması da beni çok sarsmaz açıkçası. Ama dünyanın en büyük kulübünün Şampiyonlar Ligi’nde başarılı olmasını çok özledim.

2 yorum:

alperensaylar dedi ki...

klübün zaten planlamasında önümüzdeki sezonlar için bu sezon 300 milyon euro olan transfer bütçesini(ya da genel bütçe gibi birşey de olabilir) sırasıyla 400 ve 500 milyon euro yapmak var. o yüzden bu transferler ekonomik olarak vurmaz real'i.

şampiyonlar ligi içinse yapılan transferleri geçtim, finalin bernabeu'da olması en büyük motivasyon kaynağı...olsa gerek:)

hhkahraman dedi ki...

Real Avrupa'da sürekli erken eleniyor son zamanlarda. Bence bu sene de uyum süreci falan derken evlerindeki finali TV'den seyredecekler diye düşünüyorum, orada olmalarını çok istememe rağmen...